تشکیل پرونده

تشکیل پرونده

تاریخ مقاله: 1391/07/30

برای کلیه پرسنل می توان پرونده های پزشکی طب کار را برای تمام سالهایی که فرد معاینه شده است وارد نمود.
در واقع تشکیل پرونده مانند صفحه اول فرمهای چهار صفحه ای وزارتخانه می باشد که اطلاعات اولیه فرد در آنها وارد می گردد.
در نرم افزار طب کار آفاق می توان سوابق کلیه سالهای یک فرد را نگهداری نمود و حتی اگر یک یا چند دوره فرد معاینه نگردد سیستم مورد را تشخیص داده و سوابق را به هم ارتباط می دهد.
حرکت در صفحه ورود اطلاعات بسیار ساده می باشد بدین صورت که بجای قرار دادن Tab در برنامه یک صفحه مانند Internet Explorer در اختیار شما قرار می گیرد ولی با امکانات بیشتر ف در این صفحه شما امکان استفاده کامل از صفحه کلید را دارا هستید و بدون نیاز به موس می توانید در تمام فسمتها با Enter ار فیلدی به فیلد بعدی بروید و برای پیمایش صفحه از Page Down , Page Up , Home , End استفاده نمایید و ار موس هم می توانید استفاده کامل نمایید اسکرول وسط موس در نرم افزار برنامه ریزی گردیده از یک اسلایدر و همچنین لینکهای سریع بالای فرم استفاده نمایید همچنین می توان از لیستهای آبشاری که با زدن کلید F10  و یا آیکن کمینه فعال می شود برای دسترسی سریع به سیستم استفاده نمود.


تشکیل پرونده در نرم افزار طب کار آفاق

در قسمت تشکیل پرونده می توان 
نوع معاینات 
را انتخاب نمود (ادواری ، قبل از استخدام ، باز نشسته و ...) لازم به ذکر است از آنجایی که نرم افزار طب کار آفاق یصورت داینامیک بوده در هر فرم و یا در اطلاعات پایه می توان تمام گزینه های مورد نیاز را در لیستهای بازشونده را تعریف نمود.
نوع قرارداد که مشخص می نماید وضعیت استخدام به چه صورت می باشد و همچنین پرسنل رسمی ، قراداردی و پیمانکارن مختلف را از هم متمایز نمود.
اطلاعات در این نرم افزار بصورت هوشمند کنترل می گردند تا از بروز هرگونه اشکال در ورود اطلاعات جلوگیری نمود  ، این برنامه از کاملترین سیستم کامل کننده خودکار در تمام فرمهای ورودی خود استفاده می کند که بصورت هوشمند با توجه به محتوی اطلاعات برنامه ریزی شده است در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این قسمت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
تصویر پرسنلی را می توان به پرونده ضمیمه نمود که برای اینکار سه روش در اختیار کاربران قرار دارد
  • راه اول در صورتی که تصاویر را قبلا اسکن کرده باشید می توانید تصاویر اسکن شده را به پرونده اضافه نمایید
  • راه دوم امکان اسکن تصاویر بصورت مستقیم در برنامه توسط اسکنر
  • راه سوم گرفتن عکس از پرسنل توسط انواع وب کم یا دوربینهای دیجیتال
  •  
گرفتن عکس با وب کم در نرم افزار طب کار آفاق


در قسمت عوامل زیان آور صفحه اول فرم وزارتخانه بنا به نیاز صنعت می توان در قسمت اطلاعات پایه آینمهای مورد نیاز را اضافه یا حذف نمود.
همچنین می توان سوالات پذیرش را مطابق نیاز صنعت و بنا به صلاحدید کارشناسان در قسمت اطلاعات پایه تعریف نمود و همچنین مشخص نمود کدام سوال نیاز به توضیح دارد و کدام نیاز به توضیح ندارد ، آنهایی که توضیح اجباری دارند را بصورت ستاره دارد نشان می دهد مثلا اگر به ماده خاصی حساسیت دارید را ستاره دار نمایید و برای فرد انتخاب نمایید تا زمانی که نام ماده را وارد ننماید اجازه ذخیره اطلاعات را نمی دهد.
 
تشکیل پرونده در نرم افزار طب کار آفاق

اطلاعات تکمیلی تشکیل پروند 
شماره بیمه ، نوع بیمه ، کد ملی ، آدرس ، موبایل ، ایمیل آدرس ، تلفن داخلی ، کارت بهداشت سلامت

 
تشکیل پرونده در نرم افزار طب کار آفاق
 
 
لازم به ذکر است نرم افزار های آفاق بصورت ماژولهای مجزی بوده که می توان ماژولهایی که مورد نیازتان است را به برنامه خود اضافه نمایید ماژو��های مرتبط با این قسمت
پیام رسان SMS در صورتی که موبایلها را وارد کرده باشید می توانید هم برای انجام معاینات بصورت خودکار برای افراد پیامک ارسال نمود که مثلا برای انجام آزمایش خون ناشتا در تاریخ ... ساعت ... به مرکز ... مراجعه نمایید و یا جواب مشاور ریه خود را تا تاریخ ... به مرکز طب کار تحویل دهید و همچنین می توان پیامهای بهداشتی گروهی ارسال نمود (بعلت شیوع آنفولانزا ... از دست دادن با یکدیگر خوداری نمایید یا هفته ایمنی و آتشفشانی مبارک باد)
اطلاع رسانی Email این قسمت تمام امکانات موبایل را داراست ضمن اینکه می توان خلاصه پرونده را با تشخیص پزشک برای فرد ایمیل نمود.
کارت بهداشت سلامت شرکت آفاق دستگاه ریدر آراف تولید نموده است که کارتهای آن از نوع بدون تماس می باشد و در برای اشعه موبایل ، حرارات و موارد شیمیایی مقاوم می باشد و هم در ورود به قسمتهای مختلف استفاده می گردد و باعث احراز هویت افراد در سیستم می باشد و همچنین به عنوان امضای دیجیتالی در سیستم می توان از آن استفاد ه نمود.
امکان اتصال کارتهای حضور و غیاب شرکت نیز به این سیستم وجود دارد برای جلوگیری از تعدد کارت.